ЦІКАВИНКИ ВИХОВАТЕЛЯМ

Медальки для дітей 

Команда "Спритних"
Команда "Завзятих"

Матеріал до тижня гарбуза









Пошукова діяльність в природі

Відшукай та познач на картці галочкою,

Патріотичне виховання 💙💛в наш час дуже актуальне, адже ми виховуємо майбутнє покоління нашої країни.🇺🇦

Було проведено  квест-заняття на тему "Батьківщина - наша рідна Україна" (соціально-громадянська компетентність), на якому діти поринули у вир пригод. 😉

Кожна зупинка у квест-кімнаті починалася зі сканування QR-кодів які вказували, яке завдання потрібно виконати. 

По завершенню проходження квест-кімнати учасників очікував приємний сюрприз. 🎁🎀🏆











 7   ЦІКАВИХ ФАКТІВ ПРО СВЯТО ІВАНА КУПАЛА

    Одне із наймістичніших свят, традиції якого збереглися до сьогодні. Неординарні, цікаві та навіть вражаючі факти про ніч з 6 на 7 липня.

1.            Найбільшим скарбом на Івана Купала є цвіт папороті. Той, хто знайде квітку, яка цвіте лиш одну мить, отримає неймовірну силу. Володар заповітної квітки розумітиме мову будь-якого створіння, зможе бачити заховані в землю скарби та матиме чудодійні можливості. Щодо цього висловилися вчені, та зауважили, що повір'я про цвіт папороті могла породити цікава особливість папоротевої рослини "страусове перо звичайне". Спороносні листки цієї папороті виділяють особливу ефірну олію, що може випромінювати слабке світло, яке за повір’ям йде від квітки.

2. Біля купальського вогнища збиралося все село. Жінок, які не з'явилися на святі, вважали відьмами.

3. В цю магічну ніч не можна вживати алкогольні напої. Вірять, що на тих, хто перехилить чарку, чекає доля алкоголіка.

4. Традиція стрибати через вогонь — виникла неспроста. Такий ритуал – не розвага, а метод очищення та ворожіння. Крізь багаття проганяли худобу, аби вберегти її від мору, а матері спалювали сорочки хворих дітей, щоб ті швидше одужали. Пари, стрибаючи через вогонь, тримаються за руки, якщо руки розірвуться — пара не одружиться, якщо ж навпаки – буде жити разом довго та щасливо.

5. На Івана Купала не можна було спати, оскільки нечисть також не дрімає, а намагається шкодити людям і їхній домашній худобі.

6. Люди всіляко захищалися від нечисті, зокрема розвішували в домівці та біля неї кропиву, любисток, полин, вербу та іншу зелень. Також розвішували дзеркала та навіть…подерті чоловічі штани.

7. Вважалося, що на Івана Купала будь-яка вода володіє цілющими властивостями. А тому, згідно з прикметами, прийнято купатися — так, можна було позбутися недуг.




Пропоную Вашій увазі переглянути міні-заняття з розділу програми образотворча діяльність "Аплікація" на тему: "Букетик бузку" для старшого дошкільного віку.





Пропоную Вашій увазі дидактичну гру "Посади метелика на квітку", яку розробила власноруч.













Конспект заняття 
з використанням пошуково-дослідницької діяльності
"Повітря та його властивості"


Програмовий зміст: Познайомити дітей з поняттям «повітря», його властивостями цінністю в житті людини, дати уявлення про те, яку роль відіграють рослини в нашому житті, як вони впливають на чистоту повітря; розвивати мислення, вчити робити висновки в процесі експериментування; виховувати негативне відношення до факторів забруднюючих повітря.
Матеріал: Повітряні кульки, ілюстрації заводів, пакетики, стаканчики, опахала, трубочки.
Хід заняття.
Сьогодні у нас буде не звичайне заняття. Діти, давайте пригадаємо, що відноситься до живої природи( люди, тварини, рослини)? А що відноситься до не живої природи(каміння, вода, повітря,земля,зірки)?Молодці! А зараз уважно послухайте загадку. Якщо відгадаєте, то дізнаєтесь  що ми сьогодні цікавого будемо робити на занятті.
Загадка
Куди ступиш — всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш.
(Повітря).
Правильно, це повітря. Дітки, де повітря існує?
(Повітря – скрізь: в кімнаті, в землі, воді і навіть в середині нас.)
Яке може бути повітря? (Чисте,прозоре) .А ще воно може бути брудне і хворе. А якщо брудне і хворе, що може статися з природою, людьми?(будуть хворіти люди,а також рослини).
Як називається наша планета?(Земля).Як ви думаєте яке повітря на нашій планеті? Наша планета Земля в небезпеці. На ній багато хворих місць. Це вийшло тому, що люди збудували багато заводів, фабрик. А ці підприємства забруднюють повітря – його забруднює дим , який виходить з труб в небо. Подивіться як це відбувається. Від цього забруднення гинуть рослини, тварини, хворіють люди. Але , ми можемо допомогти нашій планеті.
Чому на природі, в лісі, легше дихається? (Там чисте повітря, нема заводів, автомобілів) В лісі повітря має велику кількість кисню. Кисень - це газ, яким дихають люди, рослини. Заслуга рослин саме в тому, що вони виробляють кисень. Більше рослин – більше кисню. Здогадайтесь, що можна зробить, щоб допомогти планеті, очистити повітря?(Посадити дерева, кущі, квіти) А ще?( не кривдить рослини , дерева)



Етюд(під музику)
А зараз трохи відпочинемо. Стаємо в коло і закриваємо очі. Давайте ми з вами уявимо що….
Дме легкий вітерець,
Я вдихую його чисте, свіже повітря.
Наді мною літають птахи і співають свої чудові пісні.
Мені хочеться посміхатись.
Я дуже добре себе почуваю.
Я буду другом і захисником всьому живому.
Я хочу жити в злагоді з природою.
(Із - за дверей лунають звуки)
Жабеня: Ой, допоможіть, спасіть, лечу!!!
Вихователь: Хто це там кричить? (відкриваю двері)
(В кімнату на повітряних кульках влітає жабеня)
Добрий день жабенятко!Як ти до нас потрапило?
Ж: Добрий день дітки! Я грався з повітряними кульками, аж зненатська вітер підхватив мене і поніс, поніс і приніс до вас в дитячий садок. Як у вас тут цікаво!А що ви тут робите? Чи можна мені залишитись?
В: Звичайно залишайся. Ми сьогодні з дітками розмовляємо про повітря.
Ж: Про повітря? А що таке повітря? Щось я по нього не чув, і ніколи з ним не зустрічався. Може його зовсім не має?
В: Постривай жабенятко. Я теж ніколи з ним не зустрічалась, але знаю що воно навколо нас.
Ж: Нічого я не бачу. Де ж воно?Куди ж воно заховалось?
В: Нікуди воно не заховалось. Дітки давайте доведемо жабенятку, що повітря дійсно є. Я запрошую всіх в міні лабораторію, щоб ми могли провести досліди як справжні вчені.(діти переходять за столи).




Давайте проведем перший дослід,який наз. «Повітря має різну Т.».
Дослід№1 «Повітря має різну температуру»
Діти скажіть мені повітря має різну температуру чи ні? А давайте перевіримо це за допомогою досліду і дізнаємось  чи правильні Ваші припущення.
Піднесіть долоньку до ротика і носика, і подихайте. Що відчуваєте? (Тепло) А якщо вийти на вулицю, яке буде повітря?(Холодне) А влітку яке повітря?(Жарке)Отже ми з Вами можемо зробити висновок про те ,що повітря має різну температуру.
Дослід№2 « Рух повітря»
Проведемо дослід 2 «Рух повітря». Діти а скажіть мені Чи повітря рухається? А давайте перевіримо це за допомогою другого досліду і дізнаємось чи правильні Ваші припущення.Візьміть в руки опахало, помахайте перед обличчям. Що ви відчули?(легкий вітерець) Вітер – це і є рух повітря . Отже, робимо висновок, що повітря – рухається.
Дослід №3 « Як зловить повітря»
Проведемо дослід 3 « Як зловить повітря». Діти а як ви думаєте чи ми можемо зловити повітря? А давайте перевіримо це за допомогою третього досліду і дізнаємось чи правильні Ваші припущення. Візьміть зі столу пакетики і спробуйте зловить повітря. Закрутіть пакетики. Що в них знаходиться? Яке воно? Ви його бачите?
Ж: Я впевнений що там нічого не має!
В: Добре! Давайте перевіримо. Візьміть гостру паличку і обережно проколіть мішечок. Піднесіть його до обличчя і натисніть на нього руками. Що відчуваєте?
Ж: Я його не бачу, але відчуваю.
В: Молодець жабеня! Ти зробив правильний висновок, що повітря не можна побачити, але його можна відчути.
Дослід №4 « Повітря легше води»
Зараз проведемо останній дослід який наз. Повітря легше води…дітки а як ви думаєте чи справді повітря може бути легшим за воду?




Ну що ж давайте перевіримо це за допомогою досліду і дізнаємось чи правильні Ваші припущення. Перед вами великі стаканчики з водою і трубочки. Вставте трубочки в воду і легенько подуйте в них. Що ви бачите? Що виходе з води з бульбашками? (Повітря)
Ж: А чому бульбашки піднімаються на поверхню?
В: Тому що повітря легше води.

Гра « Покажи правильно»
А зараз дітки, давайте пригадаємо все, що ми дізнались про повітря. Візьміть зі столу по 2 кружечка. Один червоний і один зелений. Я буду називати ствердження, а ви замість відповіді показувати кружечки. Якщо ви зі мною згодні – підніміть зелений, якщо не згодні - червоний. Давайте спробуємо. Будьте уважні. І ти жабенятко грай з нами.
Повітря навколо нас з усіх сторін – так.
Повітря прозоре , тому ми його не бачимо – так.
Людина може жити без повітря – ні.
Повітря легше води-так.
Повітря однакової температури – ні.
Повітря рухається – так.
Молодці діти! Гарно грали в гру і показали гарні знання. На цьому наша робота в лабораторії закінчилась. Давайте знімемо наші халатики і повернемось до групової кімнати.
Підсумок:сідайте на стільчики. Давайте з Вами підсумуємо,що ми сьогодні робили. Чи сподобалось вам заняття? А що саме сподобалось. Чи було вам важко? А що саме?
Жабеня: Дякую вам діти за таке цікаве заняття. Зараз я найрозумніше жабенятко на всій планеті. Я хочу подарувати вам повітряні кульки. Тепер я знаю чому їх називають повітряними!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Папка-пересувка "Вербна неділя"

Методика ідентифікації дітей з батьками опитувальник А.І. Зарова